“Diverse Conception” = 「多様な発想」
時代の流れに背くこと無く、独自のフィルターを通し表現し続ける。
設立当初から一貫したテーマである「手で作ること」にこだわりの焦点をおいています。
手でつくったものには温かさがある。GARNIの温度は毎シーズン変わることはなく、
その温かさを大切に考えています。
この精神はショップ表現にも繋がっています。
買い物はドラマチックであるべき、デジタルが普及している今だからこそ、アナログの中にある温かみを表現していきたい。
商品はもちろん、ゆったりと買い物を楽しんでいただく居心地のよい空間、スタッフの言葉、サービス、これら全ての表現がGARNIというブランドです。
そして、GARNIとは「Garnish(料理のつけ合わせ・飾り)」が由来です。料理の傍らに添えることで、より美味しく見せるための脇役。
GARNIのアクセサリーには、「身にまとった人の洋服や個性までも引き立てる名脇役になってほしい」という願いが込められています。
このようなコンセプトに基づき、日本のアクセサリー業界のただならぬ進化とともに、様々な素材、
新しい技術を取り入れながらGARNIというひとつのファクトリーはクリエーションし続けていきます。
"Diverse Conception" = Various Ideas
Some may fly against the wind to be original. We'd rather fly with the wind, and to be original, we use various ideas when flying.Since 1997, we kept focusing on one theme; handmade. Every handmade product has a special warmth. We want all our customers to feel such warmth in every product we create, anytime, anywhere.
Our concept leads to the expression of stores as well.
We believe shopping has to be dramatic. It may be easy to rely on digital technologies, but we want our customers to experience the warmth of analogue life. Our goal is to provide a heart-warming product in a comfortable space, where every customer can fully enjoy shopping.
Our brand name is derived from a word "garnish" which originally means, "an item used as a decoration accompanying a prepared food". Garnish makes a food visually more appealing. We want to play the best supporting role. That's us, and that's what Garni is all about.
We continue to grow our skills, try all new technologies and maintain 'The Garni Factory' at higher level.
1997年 |
「身にまとった人の洋服や個性までも引き立てる名脇役になってほしい」と言う思いを込め、アクセサリー制作を始める。 代官山、渋谷などのセレクトショップのみで小規模に展開。 |
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1998年 | 代官山にGARNI tokyoをオープン。 |
2001年 |
アクセサリー同様に身に纏うアイテムとしてフレグランス第一弾をリリース。 以降ライフスタイルに関係するアイテムを『GARNI』らしい遊び心溢れるデザインで展開。 |
2002年 | 2店舗目の直営店、GARNI nagoyaをオープン。 |
2004年 | GARNI tokyoが現在の場所へ移転・リニューアルオープン。 |
2006年 | 3店舗目の直営店、GARNI kyotoをフジイダイマル1Fにオープン。 |
2006年 | 本格的に「Love Rings of GARNI」ブライダルラインをスタート。 |
2014年 | 4店舗目の直営店、GARNI osakaをオープン。 |
2018年 | 20周年。アーティストとの交流も多く、ブランドの節目にライブイベントやクラブイベント、コラボレーションを行ってきた。 |
Founded in1997, | Garni started making accessories to enhance a beautiful relationship between clothes and its wearer. The items had been sold at specialty shops in Tokyo. |
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In April 1998, | Garni Tokyo opened as the first shop of Garni in Shibuya-ku, Daikanyama. |
In April 1998, | the first fragrance was released as an item to be worn like an accessory. |
In November 2002, | Garni Nagoya opened. |
In April 2004, | Garni Tokyo removed and reopened in Ebisu as the flagship of Garni store. |
In February 2006, | GARNI Kyoto opened. |
In 2006, | “Love Rings of GARNI”, a bridal collection, launched. |
In February 2014, | GARNI Osaka opened. |
Nowadays, | Garni is highly regarded by artists, musicians, and is collaborating with them. |
NAME | 上野健夫 Takeo Ueno |
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PROFILE |
1980年生まれ。 22歳GARNI入社。ショップスタッフを経て25歳より企画に加わる。 2010年 Spring collection "ROOT"より、デザイン、モデリング全般を担う。 Born in 1980, Get aboard to the company of garni in 22 years old. Joined to the project member in 25 years old after a shop assistant. From spring collection "root" in 2011, assume all of design work and modeling. |